کیست تخمدان.درمان سنگ کلیه با گیاهان

بهترین درمان کیست تخمدان

کیست تخمدان.درمان سنگ کلیه با گیاهان

بهترین درمان کیست تخمدان

سنگ کلیه چیست ؟روش های برای درمان سنگ کلیه

سنگهای کلیوی در دستگاه جمع کننده ادرار در کلیه ها تشکیل می شوند.این سنگها هنگامیکه غلظت بعضی از مواد به قدری بالا می رود که قابلیت حل شدن خود را از دست می دهند ، به صورت بلورهای کوچک شروع به رسوب کردن در ادرار می کنند . سنگهای کلیوی انواع متعددی دارند ولی اکثر آنهااز اگزالات کلسیم ایجاد می شوند . سنگهای کلیوی در مردان شایع تر است و در سفید پوستان شایع تر از سیاه پوستان است.

 سنگهای کوچک ممکن است بدون ایجاد علامت عبور کنند. سنگهای بزرگتر از پنج میلیمتر آنقدر بزرگ هستند که نمی توانند از حالب عبور کنند و به تدریج با گذشت چندین سال رشد می کنند. اگر آنها خیلی بزرگ شوند ممکن است باعث انسداد کلیه و تورم آن شوند. آنها ممکن است باعث تخریب بافت کلیه و خونریزی داخل ادرار شوند. سنگهای با اندازه متوسط ممکن است حین عبور از حالب باعث اتساع و خراشیدگی آن شوند و ایجاد خونریزی و درد شدید نمایند . این درد که به قولنج کلیوی معروف است به عنوان یکی از شدید ترین دردها یی که انسان مجبور به تحمل آن است ، شناخته شده است.این درد متناوب و خنجری از پشت شروع می شود و در حین عبور سنگ به طرف پایین حالب به تدریج به لگن و کشاله ران انتقال می یابد . درد معمولا همیشه در یک زمان خاص در یک سمت بدن ایجاد می شود. ولی اگر شما مستعد تشکیل سنگ هستید ، حمله بعدی ممکن است در طرف دیگرتان بروز کند.

درمان: هنگام عبور سنگ ،درمان بسته به شدت درد شامل تسکین آن با مسکن ها یا دارو های مخدر است . برای تسهیل عبور سنگ مقادیر زیادی مایعات باید مصرف شود . اگر سنگ در قسمت تحتانی حالب گیر کرده باشد ، ممکن است تحت بیهو شی و با عبور سیستوسکوپ از حالب و به دام انداختن سنگ آن را خارج کرد. اگر سنگ آنقدر بزرگ باشد که نتواند از حالب عبور کند ، ممکن است برداشتن آن از طریق جراحی ضرورت یابد. اخیرا سنگ شکنی با نیروی امواج برای خرد کردن سنگهایی که در کلیه قرار دارند ، رواج یافته است این دستگاه امواج پر قدرت صوتی ایجاد می کنند و آنها را روی سنگ کلیه متمرکز می کنند .وقتی آنها با سنگ بر خورد می کنند ، آن را به ذرات کوچکی که قادرند از حالب عبور کنند  ،می شکنند.

پیشگیری:اگر سنگ کلیه دارید ، ممکن است به نوعی بیماری مربوط به ساخت و ساز مبتلا باشید معمولا اقدامات چندی برای کاهش دفعات بروز قلنج کلیوی علامت دار توصیه می شود گر چه شواهد علمی زیادی برای تایید آنها وجود ندارد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد