کیست تخمدان.درمان سنگ کلیه با گیاهان

بهترین درمان کیست تخمدان

کیست تخمدان.درمان سنگ کلیه با گیاهان

بهترین درمان کیست تخمدان

رابطه سیگار و بیماریها

 طبق تحقیقات سازمان جهانی بهداشت در هر ‌٨ ثانیه یک نفر در دنیا به علت استعمال دخانیات جان خود را از دست می‌دهد.

 

  نتایج تحقیقات حاکی از آن است چنانچه افراد در سنین نوجوانی شروع به کشیدن سیگار کنند (بیش از ‌٧٠ درصد موارد سیگاری شدن در این مرحله اتفاق می‌افتد) و مدت ‌٢٠ سال یا بیشتر به این عمل ادامه بدهند بین ‌٢٠ تا ‌٢٥ سال زودتر از افرادی که به هیچ‌وجه در زندگی سیگار نکشیده‌اند، خواهند مرد.

 

تنها سرطان ریه یا بیماریهای قلبی پیامدهای استعمال دخانیات نیست بلکه مجموعه‌ای از مسایل و مشکلات بهداشتی در ارتباط با مصرف مواد دخانی وجود دارد که می‌تواند به لحاظ شرایط جسمانی و مقاومت ایمنی در افراد سیگاری بروز می‌کند، که برخی از آنها عبارتند از:

ادامه مطلب ...

آفتاب‌سوختگی‌

آفتاب‌سوختگی‌

sunburn

 

  شرح بیماری 

 علایم‌ شایع‌

  علل‌

 عوامل تشدید کننده بیماری 

 پیشگیری‌

  عواقب‌ مورد انتظار

  عوارض‌ احتمالی‌

  درمان‌

  اصول‌ کلی‌

  داروها

  فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری 

 رژیم‌ غذایی‌

  درچه شرایطی باید به پزشک مراجعه نمود؟

 

ادامه مطلب ...

سرفه چیست؟

برونشیت اصطلاحی است که به التهاب لوله های نایژه ای ( برونشها معابر اصلی هوایی هستند که هوا را به داخل بافت ریه وارد می کنند) اطلا ق می شود. زمانی که این معابر تحریک می شوند "موکوس" ترشح می کنند که باعث ایجاد سرفه می شود تا معابر هوایی پاک شود. سرفه علامت اولیه برونشیت است . تمام سرفه ها از برونشیت ناشی نمی شوند ؛ اما برونشیت تقریباً همیشه باعث سرفه می شود. چه به برونشیت مبتلا باشید و چه به یک سرفه ساده ، برای تسکین آن باید عامل ایجاد آن را شناسایی کنید.

 

ادامه مطلب ...

چگونه سردردهای خود را درمان کنیم؟

هفت روش ساده


معاینه سردرد

در برخورد با بیمار سردرد به این نکات توجه شود:
  • سن بیمار: اوج پیدایش نشانه های میگرن در ۲۰ تا ۳۵ سالگی است.

    تقریبا همیشه پس از ۴۵ سالگی بروز می‌کند. سردردهای ناشی از تومورهای مغزی در میانسالی و بیشتر سردردهای مزمن روزانه در سنین جوانی روی می‌دهد.
  • جنس بیمار: شیوع میگرن در زنان چند برابر مردان است و بر عکس سردردهای کلاستر در مردان بیشتر دیده می‌شود.
  • محل درد و چگونگی آغاز سردرد
  • کیفیت درد و طول مدت درد
  • عوامل تشدید کننده به وجود آورنده سردرد وعوامل تسکین دهنده
  • نشانه‌های همراه
  • سابقه خانوادگی و مصرف دارو

انواع سردرد

سردرد به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می‌شود. سردردهای اولیه عبارتند از: میگرن - سردرد خوشه‌ای Cluster headache و سردرد مزمن روزانه headache Tension . سردردهای ثانویه علل و پاتولوژیهای متعددی دارند.

علل اولیه سردرد

میگرن Migraine

شایـعترین نوع سردرد بوده، عمدتا به تدریج شروع می‌شود، معمولا یک طرفه است و ۴ تا ۷۲ ساعت طول می‌کشد. با زمینه ارثی خانوادگی از هنگام کودکی و نوجوانی، سردرد ضربان دار Throbbing با احتمال دوره های تهوع و استفراغ همراهی دارد و در اکثر موارد بدون پیش درامد Aura است. در ۸۰% موارد Aura می تواند به صورت اختلالات بینایی نظیر تاری دید، همی آنوپسی و یا در اندامها به صورت احساس کرختی و پارستزی و یا به صورت سر گیجه باشد و اغلب تشدید سردرد با تابش نور می باشد. شروع میگرن می تواند از ناحیه گیجگاهی، پیشانی یا پشت سر باشد. اغلب افراد میگرنی شخصیتی وسواسی و تحریک پذیر دارند.

معیار تشخیص میگرن موارد زیر هستند: سردرد یک طرفه، کیفیت ضربان دار، شدت متوسط یا شدید، تشدید سردرد با راه رفتن و انجام فعالیت های روز مره که حداقل یکیاز موارد تهوع- استفراغ یا هر دو و یا ترس و گریز از نور یا صدا را دارد.

سردرد خوشه ای Cluster headache

با شیوع بیشتر در مردان، معمولا یک طرفه با کیفیت شدید و تیر کشنده، حدود ۳۰ تا ۱۸۰ دقیقه طول می کشد. پیدایش آن معمولا نیمه شب و آغاز صبح است و بیمار بیقرار است، نشانه های گرفتاری عصبی خود کار به طور شایعی دیده می شود. مثلا اشک ریزش، پر خونی ملتحمه، احتقان و آبریزش بینی، برافروختگی چهره و گاهی سندرم هورنر.

سردرد مزمن روزانه Tension Headache

معمولا دو طرفه و شایع است. غیر ضربان دار، بدون تهوع و استفراغ، معمولا افسردگی و اضطراب نقش بارزی در این نوع سردرد دارد. پیدایش این سردرد بیشتر در میانسالی است.

علل ثانویه سردرد

علل عروقی، خونریزی زیر عنکبوتیه (SAH) ، خونریزی داخل پارانشیمال ، هماتوم زیر دورا یا فوق دورا ، ایسکمی (Stroke, TIA)
مالفورماسیونهای شریانی- وریدی ، آرتریت تمپورال ، گسیختگی شریان کاروتید یا شریان ورتبرال ، عفونت C N S ، مننژیت ، آنسفالیت ، آبسه های مغزی ، عفونت های غیر از C N S ، سینوزیت ، زونا ، عفونت سیستمیک ، C N S ، سایر اختلالات ، تومورها ، تومور کاذب مغزی و چشمی ، گلو کوما ، نوریت اپتیک نیز هامل سردردهای مزمن هستند.

همچنین سردرد دارویی و توکسیک یا متابولیک ، نیترات ها و نیتریت ها ، داروهای M A O I ، استفاده مزمن و نادرست ضد درد ها ، هیپوکسی ، هیپرکاپنه ، هیپوگلیسمی ، منو سدیم گلوتومات ، مسمومیت منواکسید کربن ، سندرم قطع الکل ، فشار خون بد خیم ، پراکلا مپسی ، فئوکروموسیتوما ، تب ، پس از انجام L P ، درد ارجاعی از دندان ، درد ارجاعی گوش و ... از سایر عوامل مهم ایجاد کننده سردردعای شدید هستند.

چگونه سردردهای خود را درمان کنیم؟

علم پزشکی هفت راه زیر را برای مبارزه با سردرد موثرشناخته است. نشریه پزشکی لنست چاپ انگلستان ضمن اعلام این خبر راههای پیشگیری از سردرد را به این شرح توضیح داده است:

  • همیشه راست ومستقیم بایستید وبنشینید طرز نشستن غلط و ناجور قرار گرفتن ستون فقرات موجب وارد آمدن فشار به مهره های گردن شده و سردرد را موجب می شود .
  • در مصرف دارو زیاده روی نکنید. مصرف بی رویه قرصهای سردرد خود به خود موجب سردرد می شود.
  • آب فراوان بنوشید. مصرف کم آب آشامیدنی و تشنگی باعث خشکی سلولهای بدن شده و باعث سردرد می شود.
  • اگر پس از خوردن غذا و یا صرف آشامیدنی دچار سردرد شدید فهرستی از غذاهای مصرف شده را یاد داشت کنید.مصرف کنند گان برخی از مواد خوراکی ماننند پنیر ویا شکلات ازخود حساسیت نشان میدهند و دچار سردرد میشوند.
  • هوای داخل خانه یا دفتر کار خود را از آلودگی پاک کنید واز هوای تازه تنفس کنید پس از رنگ آمیزی اتاق درب و پنجره هارا باز نگه دارید تا بوی تند مواد پاک کننده مانند تینر و رنگ از اتاق خارج شود.
  • از استراحت و خواب کافی در شب و نیمروز غافل نشوید . بی خوابی از عوامل اصلی در بروز سردرد محسوب می‌شود. نخوردن غذا و گرسنه ماندن غیر طبیعی باعث ایجاد سردرد می‌شود.
  • از زیاده روی در مصرف چای ، قهوه و آشامیدنیهای کافئین‌دار پرهیز کنید.

علل سردرد و آشنایی با انواع سردرد

 معاینه بیماران مبتلا به سردرد:
    معاینه گردن از نظر وجود یا عدم وجود سفتی گردن، اندازه گیری فشارخون، تعداد تنفس، درجه حرارت و تعداد نبض بیمار و نیز معاینه چشم بیمار از نظر سرخی می باشد.

                                     درادامه مطلب شاهد علایم ونوع سردرد آشنابشید

ادامه مطلب ...

سوال وجواب کیست تخمدان


سوال – کیست تخمدان چیست ؟ میزان شیوع آن چقدر است و در چه سنینی بیشتر دیده می شود ؟ 

 

 

                                                                 برای مطالعه اینجا کلیک کنید

ادامه مطلب ...

چنانچه از درمان طولانی مدت و سخت کیست تخمدان و عوارض بجا مانده ن

چنانچه از درمان طولانی مدت و سخت کیست تخمدان و عوارض بجا مانده ناشی

از آن که نازائی یکی از آنهاست رنجیده هستید وطاقت جراحی وناراحتی های بعد

از عمل را ندارید بدون نگرانی با استفاده از روش طب گیاهی  به راحتی پس از دوهفته الی یک ماه ازبیماری کیست تخمدان رهایی می یابید .


ما تحقیقات زیادی انجام داده ایم وهم اکنون بیش از هزاران نفر ازاین دارو استفاده کرده اندوکاملا بهبود یافته اند

شما هم میتوانید این دارو را یک بار امتحان کنیدارسال وسفارش دارو از طریق شماره 09145526692  مقدور میباشد

باارسال یک پیام کوتاه بانام کیست تخمدان از خدمات مشاوره ای ما برخوردار گردید
09145526692


 

·                     جهت شرکت درقرعه کشی ماهانه  کلمه کیست تخمدان را به شماره 09145526692اس ام اس کنید تا جهت راهنمایی ومشاوره کمک یار شما باشیم وهمچنین درقرعه کشی ماهانه شرکت کرده باشید.لازم به ذکر است این شماره مخصوص پیامک (اس ام اس ) می باشد لطفا با این شماره تماس نگیرید.

·         09145526692  پیامکی

·         09145526692   پیامکی ودرموارد لزوم تماس حاصل فرمایید

·         ادرس اینترنتی www.kakamani-1.loxblog .com

·         ایمیل  m711z117@yahoo.com

                                       

ادامه مطلب ...

روش های تشخیص بیماری سردرد

سردرد در ادامه مطالب مربوط به سر درد تشخیص و درمان به بررسی روش های تشخیص این بیماری می پردازیم. ادامه مطلب ...

درمان صددرصد کیست وعفونت های تخمدان

درمان صددرصد کیست وعفونت های تخمدان

کیست هاى خوش خیم تخمدان از بیمارى هاى شایع در زنان جوان است. هر عاملى که باعث اختلال در تخمک گذارى شود منجر به آزاد نشدن تخمک در موعد مقرر و احتباس مایع داخل فولیکول هاى تخمدانى مى شود، با آزاد نشدن فولیکول، تخمک آزاد نشده و تجمع مایع داخل فولیکول منجر به ایجاد کیست مى شود.دکتر نوشین سنگول متخصص زنان و زایمان و نازایى در این درباره مى گوید: «کیست هاى خوش خیم تخمدانى کیست هایى با جدار نازک بوده که حاوى مواد مایع یا نیمه جامد هستند، این کیست ها یک تومور یا غده نیستند و در واقع احتباس مقدارى مایع خوش خیم در تخمدان هستند.» (ادامه مطلب)


برای سفارش وتهیه دارو ادامه مطلب را کلیک کنید

ادامه مطلب ...

سنگ کلیه چیست ؟روش های برای درمان سنگ کلیه

سنگهای کلیوی در دستگاه جمع کننده ادرار در کلیه ها تشکیل می شوند.این سنگها هنگامیکه غلظت بعضی از مواد به قدری بالا می رود که قابلیت حل شدن خود را از دست می دهند ، به صورت بلورهای کوچک شروع به رسوب کردن در ادرار می کنند . سنگهای کلیوی انواع متعددی دارند ولی اکثر آنهااز اگزالات کلسیم ایجاد می شوند . سنگهای کلیوی در مردان شایع تر است و در سفید پوستان شایع تر از سیاه پوستان است.

 سنگهای کوچک ممکن است بدون ایجاد علامت عبور کنند. سنگهای بزرگتر از پنج میلیمتر آنقدر بزرگ هستند که نمی توانند از حالب عبور کنند و به تدریج با گذشت چندین سال رشد می کنند. اگر آنها خیلی بزرگ شوند ممکن است باعث انسداد کلیه و تورم آن شوند. آنها ممکن است باعث تخریب بافت کلیه و خونریزی داخل ادرار شوند. سنگهای با اندازه متوسط ممکن است حین عبور از حالب باعث اتساع و خراشیدگی آن شوند و ایجاد خونریزی و درد شدید نمایند . این درد که به قولنج کلیوی معروف است به عنوان یکی از شدید ترین دردها یی که انسان مجبور به تحمل آن است ، شناخته شده است.این درد متناوب و خنجری از پشت شروع می شود و در حین عبور سنگ به طرف پایین حالب به تدریج به لگن و کشاله ران انتقال می یابد . درد معمولا همیشه در یک زمان خاص در یک سمت بدن ایجاد می شود. ولی اگر شما مستعد تشکیل سنگ هستید ، حمله بعدی ممکن است در طرف دیگرتان بروز کند.

درمان: هنگام عبور سنگ ،درمان بسته به شدت درد شامل تسکین آن با مسکن ها یا دارو های مخدر است . برای تسهیل عبور سنگ مقادیر زیادی مایعات باید مصرف شود . اگر سنگ در قسمت تحتانی حالب گیر کرده باشد ، ممکن است تحت بیهو شی و با عبور سیستوسکوپ از حالب و به دام انداختن سنگ آن را خارج کرد. اگر سنگ آنقدر بزرگ باشد که نتواند از حالب عبور کند ، ممکن است برداشتن آن از طریق جراحی ضرورت یابد. اخیرا سنگ شکنی با نیروی امواج برای خرد کردن سنگهایی که در کلیه قرار دارند ، رواج یافته است این دستگاه امواج پر قدرت صوتی ایجاد می کنند و آنها را روی سنگ کلیه متمرکز می کنند .وقتی آنها با سنگ بر خورد می کنند ، آن را به ذرات کوچکی که قادرند از حالب عبور کنند  ،می شکنند.

پیشگیری:اگر سنگ کلیه دارید ، ممکن است به نوعی بیماری مربوط به ساخت و ساز مبتلا باشید معمولا اقدامات چندی برای کاهش دفعات بروز قلنج کلیوی علامت دار توصیه می شود گر چه شواهد علمی زیادی برای تایید آنها وجود ندارد

درمان دیسک کمر ، آرتروز ، ساییدگی استخوان و کمر درد و... (تست شد



آیا میدانید دیگر نیازی به درمان بیماری با داروهای شیمیایی نیست.

خواهشمندیم حتما نظرات وپیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید




ادامه مطلب ...

داروی درمان صددرصد تضمینی درد مفاصل آرتروز -درد زانو و دیسک کمر

( خلاصه )
این‌ بیماریها‌ اغلب‌ التهاب‌ یا درد در عضلات‌، غلاف‌ عضلات‌، و لایه‌های‌ بافت‌ همبند تاندون‌ها، عضلات‌، استخوان‌ها و مفاصل‌. این‌ بیماری‌، نواحی‌ عضلانی‌ قسمت‌ پایینی‌ کمر، گردن‌، شانه‌ها، قفسه‌ سینه‌، بازوها، ناحیه‌ باسن‌ و ران‌ها ، هر دو زانو را درگیر می‌کند. عضله‌ بزرگ‌ جلوی‌ ران‌ که‌ یک‌ سر آن‌ در بالا متصل‌ به‌ استخوان‌ ران‌ است‌ در پایین‌ زانو به‌ این‌ برآمدگی‌ استخوان‌ تیبیا متصل‌ شده‌ و از این‌ طریق‌ دو استخوان‌ ران‌ و تیبیا را به‌ یکدیگر مرتبط‌ می‌سازد ‌ گاهی با بیرون‌زدگی‌ دیسک‌ بین‌ مهره‌ای‌ در اثر از هم‌ گسیختگی‌ ناگهانی‌ یا تدریجی‌ رباط‌ها و بافت‌های‌ حمایتی‌ اطراف‌ دیسک‌ بین‌ مهره‌ای‌ (بالشتک‌هایی‌ که‌ مهره‌های‌ ستون‌ فقرات‌ را از هم‌ جدا می‌کنند) ایجاد می‌شود. دیسک‌های‌ بین‌مهره‌های‌ گردن‌ یا کمر بیشتر از سایر جاهای‌ ستون‌ فقرات‌ دچار این‌ مشکل‌ می‌شوند. .
.این بیماریها بیشتر در اثر رطوبت و بلغم در سنین بالا ایجاد می شود و یا در اثر فاصله مهره مفاصل و یا سائیدگی مهرها می باشد این حالات می تواند از صحیح نبودن رفتار حرکتی بوجود می آید .

ادامه مطلب ...

سینوزیت

بهترین درمان ها را با طبعت میتوان درمان کرد .

                                                        با ما باشید در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

انواع سردرد ومعالجه

عوامل سردرد زیاد می‌باشند، اما علت اصلی به شیوه زندگی بر می‌گردد. مطالب زیر را بخوانید تا سردرد خود را از بین ببرید...
به ادامه مطلب مراجعه شود
ادامه مطلب ...

هفت دردی که نباید سرسری گرفت.

هرکس که عبارت زیان ضروری را ابداع کرده بی تردید راجع به درد فکر کرده است. هیچ کس درد را نمی خواهد اما این تنها زبان بدن برای بیان این است که چیزی بد در حال اتفاق افتادن است. شما ممکن است از تنظیمات بدن خود آگاهی داشته و لذا دردهایی که تنها به دلیل حرکتی غلط بروز می کند مثل جابه جا کردن مبلمان و در نتیجه درد کمر و....را از سایر دردها تفکیک و تمیز دهید. در هر صورت شما نیازمند به راهنمایی بیشتر هستید. نتیجه تحقیق و پژوهش از پزشکان قلب، متخصصان داخلی و روانپزشکان به شما نشان می دهد که کدام دردها را نباید سرسری و نادیده گرفت و چرا و اینکه سریعا باید به پزشک مراجعه کرد.

ادامه مطلب ...

کیست تخمدان به سراغ چه زنانی می رود

شاید شما هم با خانمهای متعددی رو به رو شده باشید که از اختلالات دوره ماهانه شکایت دارند و
 نمی دانند چه کاری انجام دهند و البته در این میان حتی برخی از دختران به دلیل بی اطلاعی از اهمیت موضوع آن را با مادرشان نیز در میان نمی گذارند تا چه برسد به مراجعه به پزشک متخصص.
بعضی دیگر از خانمها هم از وجود موهای زائد صورت ناراحتند و نمی دانند برای رفع این مشکل چه باید بکنند؟
برخی به پزشک مراجعه می کنند و برایشان تشخیص کیست تخمدان داده می شود که آنها پیش از دیگران نگرانند ولی باز هم درباره مشکلشان حرفی نمی زنند و چیزی نمی پرسند و...
با توجه به اهمیت این موضوع و ارتباط سلامت تخمدانها با سلامت «زن» ما این مقوله را با دکتر مریم جهان افروز برهانی،جراح و متخصص بیماریهای زنان و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی در میان گذاشتیم. 

با توجه به آمار قابل توجهی که کیست های تخمدان بویژه در دخترخانمها پیدا کرده،لطفاً توضیح دهید کیست تخمدان چیست و آیا خطرناک است؟ 
کیست تخمدان عبارت است از توده های تخمدانی معمولاً خوش خیم که اغلب از نسج تخمدان تولید می شود و در بسیاری از موارد از فولیکول های سطح تخمدان سرچشمه می گیرد.در واقع کیست تخمدان از توده های کیسه مانندی که دارای یک جدار است و مقداری مایع ساده داخل آن جمع شده، تشکیل شده است.
چه عواملی باعث بروز کیست تخمدان می شود؟ علل متفاوتی می تواند باعث بروز این کیست ها شود که اکثراً علت آن عدم تخمک گذاری است،چون فولیکولی که قرار است «تخمک» را ایجاد کند و معمولاً در روز چهاردهم بعد از شروع عادت ماهیانه، پارگی طبیعی پیدا کرده و تخمک را آزاد می کند،این اتفاق در این فرد رخ نمی دهد و با تجمع آب در داخل خود،تبدیل به کیست می شود.گاهی چند تخمک چند کیست تولید می کنند و این عمل تکرار شده،تعداد زیادی کیست کوچک در تخمدانها ایجاد می شود که آنها را به نام تخمدانهای «پلی کیستیک» می شناسیم.

کیست تخمدان چند نوع است؟ آیا همه کیست ها خطرناکند؟ 
کیست ها انواع مختلف دارند ولی کیست های تخمدان شایع که بیشتر دیده می شود،اکثراً کیست های ساده و همان کیست هایی است که شرح داده شد.ولی در مواردی این کیست ها می تواند بدخیم و خطرناک باشد که برای تشریح آنها به بحث های پیچیده پزشکی نیاز می باشد.گاهی هم از محل فولیکول تخمدانی در مرحله دوم سیکل ماهانه که دوره «لوتیئنی» نامیده می شود کیست های لوتیئنی ساخته می شود که آنها نیز به نام کیست «فونکسیونل» شناخته شده و خطرناک نیستند.این کیست ها یا خود به خود و یا بوسیله درمانهای ساده رفع می شوند.
معمولاً بیمارانی که کیست تخمدان دارند،با دارو درمان می شوند؟ همانطور که اشاره شد،کیست هایی که جدار نازک و صاف دارند،ساده هستند و در داخل آنها مایع صاف بدون هیچ گونه نسج اضافی ملاحظه می شود اینها کیست های «فونکسیونل» هستند و اکثراً خود به خود رفع می شوند،پس به درمان خاصی نیاز ندارد.ولی گاهی همین کیست ها،کمی بزرگتر شده و می توانند علایمی مثل درد در زیردل و اختلال در دوره ماهانه بیمار تولید کنند.گاهی هم لکه بینی در این بیماران دیده می شود که با استفاده از قرص های ضدبارداری به راحتی درمان می شوند و با یک سونوگرافی ساده هم تشخیص داده می شوند.
در ضمن تخمدانهای با کیست های متعدد (پلی کیستیک) نسبتاً خوش خیم هستند ولی درمان آنها در بیماران مختلف بر حسب شرایط بیمار نظیر وزن و اینکه ازدواج کرده یا نه و یا بچه می خواهد یا نمی خواهد کاملاً متفاوت است و به بررسی ها و آزمایشهای دقیق تر و مراجعه های متعدد به پزشک نیاز دارد.

خانم دکتر چه کیست هایی به جراحی نیاز دارند؟ در بیماری که کیست تخمدان دارد،اگر علایم غیرعادی رخ دهد،ممکن است کار به جراحی بکشد،مثلاً کیست پاره شود و یا دردهای شکمی و لگنی حاد و علایم خونریزی داخل شکمی پیدا شود،اکثراً کار به جراحی می کشد.
* در بعضی موارد هم ممکن است کیست دچار پیچ خوردگی شود و این پیچ خوردگی ادامه یافته منجر به تحریک پریتون و کیست دچار کم خونی شود.در این صورت نیز اگر علایم با جابجایی و استراحت تغییر نکند و درد و استفراغ ادامه پیدا کند،باید جراحی شود.

* در حالتی که کیست خیلی بزرگ شود و یا آنکه پس از چند دوره درمان طبی به درمان جواب ندهد (باید جراحی شود) معمولاً تخمدانهای با کیست های متعدد به جراحی نیاز ندارند ولی بیمار باید با دقت تحت نظر باشد و ممکن است سالها به درمان طبی نیاز داشته باشد که بر حسب شرایط سنی،وضعیت کیست ها و شرایط زناشویی و وزن بیمار،درمانها متفاوت خواهد بود.

کیست تخمدان معمولاً چه علایمی ایجاد می کند؟
علایم حاد کیست تخمدان شامل:احساس درد ناگهانی شکم،تهوع و استفراغ،تغییرات نبض،احساس ضعف که ممکن است به علت خونریزی داخلی باشد.بعضی وقتها با خونریزی مختصر پریتون علایم شدت پیدا نمی کند و با استراحت در بیمارستان علایم بهبود پیدا کرده و احتیاج به عمل ندارد.

آیا این کیست ها قابل پیشگیری هستند؟
پیشگیری بدون استفاده از دارو برای کیست تخمدان وجود ندارد فقط تجربه نشان داده که افرادی که از قرصهای ضد بارداری استفاده می کنند،کمتر دچار کیست تخمدان می شوند و در حاملگی و شیردهی نیز به علت مهار فعالیت تخمدان کیست های تخمدان کمتر مشاهده می شود و اگر هم وجود داشته باشد در دوره بارداری و شیردهی خود به خود پس رفت پیدا می کند.معمولاً خانم هایی که دیر ازدواج می کنند و دیر حامله می شوند،بیشتر در معرض این کیست ها قرار می گیرند، ولی کاملاً نمی توانیم بگوییم که برای جلوگیری از کیست تخمدان قرص ضد بارداری بخورند چون همه خانمها کیست تخمدان پیدا نمی کنند بنابراین توصیه می کنم با مراجعه مرتب سالانه به پزشک متخصص زنان مشاوره و معاینه شوند و هرگاه دردهای مبهم لگنی، لکه بینی و یا بی نظمی در عادت ماهانه پیدا کردند.باید با متخصص زنان مشورت کنند و به موقع سونوگرافی انجام دهند تا در صورت کیست،نوع آن مشخص شود و درمان به روش صحیح صورت گیرد.چون اکثر این کیست ها در صورت تشخیص بموقع با درمان دارویی رفع خواهند شد( استفاده از هورمون ها) و به ندرت کار به جراحی می کشد.

معمولاً دختر خانمهایی که کیست تخمدان دارند،از اینکه در آینده بار دار نشوند،نگران هستند، آیا کیست تخمدان مانع بارداری می شود؟ 
در تخمدانهای پلی کیستیک با توجه به اینکه کاملاً وضع آندوکرینولوژی زن به هم می خورد و از تخمدانهای کیستیک و بدون تخمک گذاری هورمونهای مردانه ترشح می شود همچنین پرمویی (هیرسوتیسم) و اختلالات شدید دوره ماهانه دیده می شود (مثلاً هر شش ماه یا هر سه تا چهار ماه یکبار پریود می شوند) فرد دچار «الیگومنوره» شدید می شود،در نتیجه با شرایط حاملگی دشوار روبه رو است و به کمک پزشک نیاز دارند.
علاوه بر این افرادی که هنوز ازدواج نکردند،هم نباید رها شوند چون اختلالات و تغییرات هورمونی ایجاد عوارض می کند و حتی می تواند حالتی شبیه دیابت در بیماران ایجاد کند. 

در بخشی از صحبتهایتان اشاره به قرصهای ضدبارداری در پیشگیری و درمان کیست تخمدان کردید آیا دختر خانمهایی که به منظور درمان کیست تخمدان از قرصهای ضدبارداری استفاده می کنند،برای بارداری در آینده با مشکلی برخورد نخواهند کرد؟ اثر قرصهای ضدبارداری در عقیم کردن خانمها علمی نیست،مگر اینکه به مدت خیلی طولانی قرص بخورند،به طوری که اندومتر خیلی لاغر شود،ولی هیچ منبعی ننوشته است که قرص ضد بارداری کسی را برای ابد عقیم می کند.ممکن است بارداری را مدتی به تأخیر بیندازد، ولی عقیم و نابارور نمی کند.حتی بعضی خانمها که قرص مصرف می کنند،وقتی آن را قطع می کنند،دچار آمنوره (قطع پریود) می شوند. توصیه می شود کسانی که قرص مصرف می کنند،قبل از پنج سال دوباره بازنگری کنند و با نظر پزشک معالج قرص را ادامه دهند.

کسانی که کیست تخمدان دارند و تحت درمان هستند،چه نکاتی را باید رعایت کنند؟ 
خانمهایی که کیست تخمدان دارند و دارو مصرف می کنند،باید از حرکات ورزشی جهشی و کششی،دوومیدانی،شنا،یوگا و نظیر آن پرهیز کنند.در واقع هر کاری که فشار به لگن بیاورد ممنوع است.پس از دوره درمان هم که پزشک تعیین می کند،دوباره مراجعه کنند تا از درمان کامل خود مطلع شوند و در صورت جواب ندادن درمان و بهبود نیافتن،بررسی های آزمایشگاهی دقیق تر از آنها به عمل آید. 

اصولاً خانمها برای اطلاع از وضعیت سلامت خود هر چند وقت یکبار باید به متخصص زنان مراجعه کنند؟ تمام خانمها باید سالی یکبار به متخصص زنان مراجعه کنند و تحت معاینه قرار گیرند.بخصوص پس از سن 50 سالگی که مشکلات خطرناک تخمدانی (سرطانها) شایعتر است و از این سن باید هر شش ماه یکبار حتماً مورد معاینه دقیق قرار گیرند.کلاً برای رفع کیست ها ساده ترین و کم خرج ترین درمان همان قرص های ضد بارداری است ولی بیمار نباید خودسرانه عمل کند،بلکه باید تحت نظر متخصص زنان باشد و فرمهای مقاوم بدرمان را جدی بگیرد.ساده اندیشی هرگز در هیچ مسأله پزشکی مجاز نیست،بخصوص در مورد مسأله تخمدان که عضوی کلیدی است و سلامتی و شادابی و زایندگی زن مستقیماً با آن در ارتباط است.خانمها باید حساس باشند و مثل یک نگین الماس آن را گرانقیمت بدانند.مشکلات تخمدانی از جنین داخل شکم مادر تا صد سالگی می تواند ظهور کند پس در هر مرحله ای از زندگی حتی در کودکی باید مواظب این عضو حساس باشیم که جانشین ندارد.

خانم دکتر برهانی در پایان گفتگو چنانچه نکته خاصی وجود دارد که مادران در ارتباط با دختر خانمهایشان باید به آن توجه کنند،اشاره بفرمایید.
 
تمام مادران عزیز اگر دختر خانمی دارند که چاق است،اختلال عادت ماهانه دارد و بخصوص موی اضافی غیرعادی در بدن دارد (هیرسوتیسم) این سه علامت را جدی بگیرند وحتماً با پزشک متخصص زنان مشورت کنند.نکته مهم دیگر اینکه به دختران خود تفهیم کنند که به خاطر سلامتی ازدواج کنند،نه به خاطر اتومبیل و آپارتمان و ویلا چون دیر ازدواج کردن باعث کیست تخمدان، فیبروم رحم، زایمانهای با سزارین، شیردهی ناموفق، آندومتریوز و... می شود.امروز علم می گوید:بهترین تخمک مربوط به سن زیر 24 سال است یعنی بین 20 تا 24 سالگی.
 

کیست های تخمدان راچگونه درمان کنیم

در زنان در سنین باروری، معاینه کیست فولیکولار معمولاً در چند چرخه قاعدگی انجام می شود زیرا در این گروه سنی این کیست ها شایع و سرطان تخمدان نادر است. گاهی اوقات کیست های تخمدانی در زنان غیر یائسه حاوی مقداری خون است که کیست های هموراژیک نامیده می شوند. کیست های هموراژیک به سرعت برطرف می شوند.

به منظور تعیین استراتژی درمانی برای کیست های تخمدان از اولتراسوند استفاده می شود زیرا این روش می تواند به تشخیص این که این کیست، کیست ساده یا ترکیبی است کمک کند. کیست ساده که در بیماری های خوش خیم دیده می شود فقط حاوی مایع بوده و بافت جامد ندارند اما کیست ترکیبی بافت جامدی دارد که به پایش و احتمالاً جراحی نیاز دارد.

به طور خلاصه درمان ایده آل کیست های تخمدان به سن زن، اندازه کیست (و تغییر اندازه) و ظاهر کیست در اولتراسوند بستگی دارد.

درمان می تواند شامل معاینه ساده یا ارزیابی آزمون های خونی مانندCA-125  باشد که به تشخیص پتانسیل ابتلا به سرطان کمک می کند.

در صورت ایجاد درد شدید، از بین نرفتن خود به خود یا مشکوک بودن تومور، می توان آن را با لاپاراسکوپی یا در صورت نیاز با لاپاراسکوپی باز خارج کرد. به مجرد خارج کردن کیست، تومور به یک پاتولوژیست ارجاع داده می شود تا به منظور تشخیص نهایی نوع کیست موجود، بافت را در زیر میکروسکوپ آزمایش کند.

 

درمان کیست های فیزیولوژی که اغلب کیستهای تخمدان در زنان از این نوع است با تجویز قرص ضدبارداری LD و HD‌ درمان میشود و در این روش با مصرف قرص ، فعالتی هورمونی تخمدان متوقف شده و کیست کوچک میشود و زمانی که تخمک گذاری صورت نمی گیرد ، کیست هم به وجود نمی آید . این کیست ها اغلب پس از گذشت یک تا ۳ ماه کوچک میشود و از بین میرود .

 

اما در نوع اندومکسیوما که داخل آنها پر از خون است ، درمان با روشهای دارویی مؤثر نبوده و مریض باید لاپاروسکوپی شود و این عمل همراه با بیهوشی است و البته باید توجه داشت چنانکه کیست های فیزیولوژی هم بعد از گذشت ۲ تا ۳ ماه کوچک نشوند ، حتماً باید عمل لاپاروسکوپی درباره آنها صورت بگیرد .

روش پیشنادی ما را نیز میتوانید با داروی گیاهی ما امتحان کنید واز ما قول که بهترین را برای شما خواسته ایم .

این دارو کاملا گیاهی بوده وهیچگونه عوارضی ندار.

این دارو را بیش از هزار نفر مصرف کرده و90 درصد مثبت بوده است.

شما میتوانید از 3 روش برای تهیه دارو استفاده کنید.

1_ عضویت در وبالگ ما وتحویل فرمول دارو بصورت رایگان.

2_ خرید داروگیاهی از خودما با هزینه کم.

3_ برای وبلاگ تبلیغ کنید ودرصورتی که 20 نفر از طریق  اسم کاربری شما که بعد از عضویت دریافت میکنیدبا ما مشاوره کرده باشند تا زمان بهبودی کامل(شامل دو دوره مصرف دار) داروبصورت رایگان برای شما ارسال میشود.

..